kyligt värre

Det börjar bli riktigt kallt på nätterna, är lite orolig för mina nyplanterade rosor.
Har även beställt en ny klätterros från  www.bakker.se Som inte har dykt upp ännu. Det verkar vara ett segt företag, hoppas att den hinner komma innan tjälen står i backen.

Visst är den ljuvlig!!! Frågan är bara om den är lika underbar utanför photoshop?

I helgen fick jag pröva på livet som ensamstående småbarnsförälder. Det var lite svettigt stundtals...
Som att vara med i ridhuset. Smilla fick en jättehäst som självklart var supersur och ville inte alls ha rensade hovar. Jag hade absolut gått in och hjälpt henne i boxen om det inte vore för att jag hade en liten Harriet att se efter... Annars hade jag direkt gått in med bestämda steg i boxen och tagit tag i jätte jätte hoven på jätte jätte hästen som var jätte jätte sur...   Som tur var hade vi Signe med oss samt ridläraren som hjälpte oss att sköta om hovar och dylikt. Jag behövde inte ens rykta så mycket som ett svansstrå, tack!


Kommentarer
Postat av: bolla

Smilla tyckte helgen var fantastiskt kul så det skötte du bra, men ensamstående är nog inget att satsa på..vet att det är skitjobbigt att vara i stallet med fler än en unge och hålla reda på du blir nog en supermammy eller så kan du bli min supernanny...söstera mi älskar dej

2009-09-29 @ 21:32:20
Postat av: Peter

Du kan väl ta om blommorna? Eller är det sådana, som man måste ha ute året om? Mina botaniska kunskaper är inte den bästa.



Jag minns i "fyran", när alla elever skulle plocka en blomma, på en skogsutflykt, och visa upp framför magisterns videokamera. Då visade en viss person, stolt, upp en blomma och sade: "Ängblomma ifrån förra året(!)", varvid Lars-Erik Fjellman strängt rättade: "Den där hette Johannesört, den".



Hästar har jag klappat ett par gånger, men aldrig försökt göra ren. Det är nog lika bra, att jag aldrig försökt, de skulle nog ha klappat till MEJ, då.

2009-10-06 @ 11:50:24
URL: http://www.myspace.com/daschlannskarlsson
Postat av: Peter

Ta IN blommorna, menade jag i första meningen i mitt förra inlägg. Så går det, när man inte kontrolläser sina poster.

2009-10-06 @ 11:52:04
Postat av: Linda

Tomt? Slutat blogga?

2010-08-16 @ 07:50:14
Postat av: Peter

Ja, det var ett tag sedan, nu. Vi får väl se, om hon börjar igen.

2010-09-18 @ 17:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0