Söndag - me like!

Det har varit en go vecka. Först ny praktik plats på hemsjukvården i Edane, vilket är så bra. Det är mysigt att åka hem till folk i stugorna runt om i de värmlänska skogarna. Dock är det jobbigt att pendla dit varje dag, det tar ju ändå en timme och på morgonen är man Sååå trött.
Sen har ju vädret varit fantastiskt, har återigen fått planteringsdille, dock på rosor denna gång. Mathias är så trött på mig, men det han inte ser är hur fint det kommer att bli i framtiden. I mitt framtids huvud ser det i alla fall helt fantastiskt ut, en färgsprakande lummig trädgård. Jag fantiserar om trädgårdspriser och dylikt till och med, man måste tänka stort minsann...  ;-)      -Har ni sett Fru Torgers rosrabatt? Den är ju inte av denna värld, helt enastående! Detta är i alla fall vad jag fantiserar att granntanterna kommer att prata om...   Är nämligen i stort behov av att få upprättelse (så att jag kan slänga det i Mathias ansikte). Att  -Haha vad var det jag sa, det var inte alls tokigt att plantera sjuttioelva klematisar i en hundrakvadratmeter stor trädgård.
Annars kommer han att få rätt, som vanligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0