Nu är sommaren här

Har planterat klart i mina blomlådor och då känns det alltid som att sommaren är kommen. Har till och med putsat fönster, fast bara några. Det är ju faktiskt det tråkigaste som finns, och jag klarar bara av små doser åt gången för att överleva. Tyvärr är inte min trädgård allt för vacker just nu. Gräsmattan ser ut som en djungel, gräsklipparen har nämligen bestämt sig för att dö. Tyvärr dog den efter min omvårdnad, den fixade inte att jag meckade med den... Så nästa gång det blir bekymmer ska jag vänta tills Mattis kommer hem innan jag får för mig att jag är Byggare Bob som kan fixa till det mesta. 
Så här på söndags kvällen får jag alltid lite ångest, hela långhelgen som jag varit ledig är till sin ända och det är dax för en ny arbetsvecka. Måste erkänna att ledighet är faktiskt det bästa och att jag gärna skulle vara ledig för jämnan, så ska man väl inte tycka nu när man utbildat sig och det är menningen att man ska gå med ett leende till jobbet. Men så är det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0