Partyhelg!

Idag är det soffläge, det har varit party både fredag och lördag och det är alldeles för mycket för en snart trettioårig donna.
Men kul har det varit minsann, verkligen en helg som går till historien. Jag har skrattat så mycket att jag har träningsvärk i magen. I morgon börjar praktiken och jag ska först vara sex veckor på sjukhuset och sedan sex veckor i Säffle kommun. Ska bli gott att få ta ur näsan ur böckerna och komma ut i verkligheten. Annars börjar ångesten smått ramla över en, om mindre än tre månader ska jag stå där som en sjuksköterska och ha ansvar för andra människors liv och hälsa.
Shit pommesfrites liksom...

Kommentarer
Postat av: Peter

Jag tillbringade faktiskt ett dygn på ett sjukhus, då jag fick ett akut astma-anfall för några år sedan, men det var på Näls sjukhus och inte på Säfflelasarettet. Jag kunde inte sova. Det har jag svårt för, när jag inte ligger i min egen säng. Dock fick jag reda på, att sjuksköterskorna INTE alls har sådana där trånga kläder och vita nylonstrumpor, som de har i de där...eh filmerna man EGENTLIGEN inte skall kolla på.



Fast blir det inte svårt, att arbeta på Säffle-lasarettet UTAN att vara inom Säffles kommun? Enligt din arbetslista, så skulle ju de två sakerna göras separata. He, he!

2009-03-21 @ 19:13:47
URL: http://retepnoslack.deviantart.com/
Postat av: Emma

Tyvärr har vi inte alls några läckra arbetskläder, snarare stora pyjamasliknande hemskheter.

För att förtydliga: Jag ska ha praktik på Karlstad sjukhus och sedan i Säffle kommun. Kommunen har oxå sjuksköterskor t.e.x. i hemsjukvården och liknande.

2009-03-24 @ 11:55:17
Postat av: Emma

Tyvärr har vi inte alls några läckra arbetskläder, snarare stora pyjamasliknande hemskheter.

För att förtydliga: Jag ska ha praktik på Karlstad sjukhus och sedan i Säffle kommun. Kommunen har oxå sjuksköterskor t.e.x. i hemsjukvården och liknande.

2009-03-27 @ 23:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0