varmt

Värmen är ljuvlig, så länge man är i sommarstugan. Annars är värmen hemsk! Tror att jag svettas ihjäl på jobbet och lille Rolf lider verkligen med sin tjocka päls. Får duscha lillkillen flera gånger om dagen, något som inte är så uppskattat. Är ledig i morgon och då blir det Mamma Mias stuga hela dagen, ska bli så gott. Sen väntar en helgs jobb innan jag är ledig i början på nästa vecka och då är det Bollas stugan som gäller. Skulle vara underbart med en egen stuga men det kostar pengar, och framför allt tid. Huset förfaller just nu, hur skulle det se ut om jag hade en sommarstuga oxå...
På lördag gör jag mitt första egna pass som rondansvarig sjuksköterska, knäna börjar redan skaka. Fy va jag kommer att vara stirrig. Skulle inte förvåna mig om det ramlar in akutpatienter hela helgen. Gulp!
Saknar min Mattis så att hjärtat blöder, just nu när sommaren värmer själen och livet leker vill man ju uppleva det tillsammans med honom, min lilla familj.
För att använda en klyscha, jag känner mig halv utan honom...

Kommentarer
Postat av: mathias

Det är fler som inte känner sig riktigt hela.. Älskar dig, din 1/2 man.

2009-07-03 @ 17:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0