Fågelmamma

Idag när jag och Rolf gick i skogen träffade vi på tre små fågelungar som låg på stigen. Inte ett bo eller en fågelmamma i sikte och mitt hjärta svämmade över för de små liven på backen. De måste nyligen ramlat ur sitt bo då de varken kunde gå eller flyga, de bara låg där och gapade efter mat. De blir snart en god mumsbit för någon hungrig typ tänkte jag, tog av mig mig tröjan och svepte i dom.


Väl hemma fick jag agera rollen som fågelmamma, ut i trädgården och gräva upp mask som jag hackade i små bitar och matade dom med. Började sedan ringa runt för att få tag i någon som kunde ta hand om de små. Till slut fick jag tag i en dam från viltskydd, jag informerade henne glatt om mina hjälteinsatser...
Tyvärr visade det sig att fågelmamma puttar ut fågelungarna ur boet för att de ska lära sig att flyga. De bor tydligen på marken i några veckor innan de får luft under vingarna. Mamman matar och ser efter dom under tiden...
Oops... Så det var bara för mig att be om ursäkt till de små och bära ut dom i skogen igen. Stackare, de måste ju varit livrädda och mamman med för den delen.
Ja ja, de fick sig ett skrovmål i allafall...

Lycka till små liv

Kommentarer
Postat av: bolla

Å herre gud

2009-07-31 @ 21:02:57
Postat av: mamma

du och ditt stora hjärta

2009-08-01 @ 19:26:40
Postat av: Mia

herregud vilken rolig "story" skrattade bort allt smink.. sen gick vi alla runt och fnissade hela kvällen..( såg framför mig du stog ute i trädgården förbrillt letande efter slemmig mask till de små liven) det är inte alltid lätt att ha ett så stort hjärta.. älskar dig!!

2009-08-03 @ 18:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0