just nu har man ramlat tillbaka allt för många steg...

Kom till skolan, satte mig vid datorn och tog fram examensarbetet. Men när jag öppnade dokumentet var allt borta. Snacka om att bli helt kall-svettig. Sprang bort till data-supporten, där jag fick förklat för mig att jag måste ha sparat ett  tomt dokument över arbetet... Malin fick bjuda på en stor bulle för att trösta mig. Sedan var jag apatisk resten av dagen, satt bara och stirrade på datorskärmen och fick flera gånger hejda mig för att inte slänga datorn i golvet och stampa på den. Som tur är har jag kvar nästan alla anteckning men den fina tabellen som jag fick hjälp med att göra är ju helt borta... snyft. Så himla klantigt att inte spara en säkerhetskopia. Dumma dumma Emma!!!
Sen har jag varit och lämnat Rolf hos vetrinären. Han fick tre sprutor och han skrek för han blev så rädd. Efter andra sprutan ville jag nästan ta honom under armen och springa därifrån. När dom sedan tog honom iväg till operationen och han tittade efter mig sorgset med sina stora ögon ville jag grina. Vet ju att han är i goda händer men han är ju min bebis. Ska hämta honom i eftermiddag och då ska jag köpa något extra smaskig åt honom som plåster på såren. Mathias säger alltid att
' - Emma, han är en hund, inte en människa'. Och visst vet jag det, men ändå har jag lust att klippa till honom när han säger så. Måste kanske ta och skaffa en riktig bebis snart så att Rolf får vara en hund och inte "mammas lilla kelgris".
Ett ljus i den nu så kalla mörkret är att min man kommer hem idag. Så det ska bli en riktig myshelg med massa kel. Dock måste jag avlägga lite tid till att skriva om det som gick upp i rök i datorn.
Usch vilket deprimerande inlägg detta blev...

Kommentarer
Postat av: Bodil

Neej! Stackars er! :O Stor kram

2008-10-24 @ 22:29:08
URL: http://www.bodilbullen.blogspot.com
Postat av: Jenny Holm

Ni är sååå duktiga så ni fixar arbetet lätt ändå! Ses på massagen på onsdag. puss & kram

2008-10-26 @ 15:53:18
Postat av: PRK

Det där med datadokumentet känner jag igen. Eller rättare sagt: jag har inte sparat ett tomt dokument utan det har snarare varit så, att schabraket har hängt upp sig och man inte sparat filen. Då blir man rejält grinig, men.... "Kaffe och bullar gör mej glad", för att citera Tage Danielsson sång i revyn "Lådan". Man får ta till något banalt, men gott snask eller kaffebröd, så känns det ju bättre.



Jag har inte hund, men har två katter. Jag gissar nog, att jag skulle ha reagerat, ungefär, samma om jag hade varit med någon utav dessa till veterinären.

2008-10-29 @ 17:28:04
URL: http://retepnoslack.deviantart.com/gallery/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0