Från att ha rullat tummarna till galet busy

Nu är det lugna över för min del. En lärare ringde i veckan och frågade om jag och Malin (min partner in C-uppsats crime) kunde opponera (granska en annan uppsats som någon i klassen gjort och framföra detta på ett seminarium inför publik från klassen) på en uppsats till veckan i stället för i januari som det var tänkt. Eftersom vi har det lugnt nu tänkte vi att varför inte, gott att ha det gjort. Tyvärr visade det sig att opponentskapet innebär mer arbete än vad vi trodde så i stället för att gå på party i kväll blir det plugg, ett underbart sätt att spendera lördagskvällen på... Den uppsatsen vi ska opponera på visar sig även tillhöra det största plugget i klassen, förutom att hon snart är färdig sjuksköterska är hon maskiningenjör och har även någon annan utbildning och har således skrivit ett X antal uppsatser och vet vad hon gör. Jag och Malin fick sätta på oss de STORA granskningsglasögonen för att ens kunna hitta ett litet litet pytte fel. Så frågan är hur vi ska lyckas få ihop en och en halv timmes opponentskap på det vi lyckats skrapa ihop... Slutsats: Vi kommer att få prata mycket   l å n g s a m t...
Annars är väl livet som vanligt förutom att jag saknar min man, som är långt långt borta, så mycket att det värker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0