tillbaka till phuket

Efter två dagars äventyr är vi tillbaka till phuket. Igår var vi och snorklade på massa olika öar. Vi var på runttur på Koh Yoa Yai där jag blev bästis med en apbebis som jag ville stoppa i fickan och smuggla med hem. Men efter att den bajsat, tog bajset i handen och kastade det var jag inte längre så säker...
Efter lunch begav vi oss ensamma i kajak runt ön för att upptäcka nya sevärdigheter. Vi stannade till vid en liten strandremsa där vi snorklade och myste. När vi paddlat tillbaka märkte vi att vi var de enda turisterna kvar på ön. Vi var således helt själva med en stor vacker strand och på kvällen serverades en hel buffé av olika delikatesser endast för oss två. Då kände vi oss som kungar minsann :-)
Efter att ha sovit i en bugalow som var ca 2 * 2 meter på en 2 cm tjock madrass på golvet vaknade man ganska så mör. Men när solen strålade in på morgonen och lade sina strålar på min vackra man där han låg och snarkade kändes allt ganska så bra ändå ;-)
Vi begav oss vidare till phi phi, det var ganska stormigt på vattnet så det var lite läskigt men ändå spännande. Väl där snorklade vi och såg massa vackra fiskar, det var som att simma i ett akvarium. Vi såg b.l.a. nemosar och diskusfiskar.
På vägen hem stannade vi till på "the beach", det var galet med folk som ville fota stranden där Leonardo Di Capri sprungit omkring.
Det var lite stormigare på vägen hem och Mathias befann sig längst fram i båten medans jag satt där bak. Då tyckte jag faktiskt att det var lite läskigt och önskade att han kom bak till mig så han kunde hålla mig i handen. Men när jag tittade fram på Mattis stog han upp och skrattade åt vågorna tillsammans med de andra tuffingarna, så jag fick klar mig sjäv och det gick ju bra.

Kommentarer
Postat av: Robbis

Hjälp va gott!! Det var nog ingen bra idé det här med att ni laddar upp bilder och så - Vi längtar mer att få komma till Er än att ni kommer hem till oss ;-).

Kramar från ett grå disigt Karlstad

2008-12-20 @ 00:29:13
Postat av: Mia

Har läget under kontroll ang hus o ljus.. har försökt messa dig men går inte så bra märker ja.. önskas det något svenskt gott i kylen,när ni kommer hem.. låt oss veta så vi kan säga till tomten.. ha det underbart.. alla skickar kramar

2008-12-20 @ 14:45:59
Postat av: Mia, Mamma och Aron m flera

Här hemma i regn o rusk träffas vi idag för lite julklapps byte på marieberg.. Aron har tagit några lådor öl,så här bli en jä... fest, synd att ni inte är hemma.. fast då kanske vi inte hade kommit över så mycket öl tror Aron!!! kramar alla här hemma

2008-12-20 @ 17:54:22
Postat av: Peter

Det ser gôtt ut det där, du. Här hemma i Åmål var det först snö och därefter regn, så nu är det barmark och två, tre plusgrader.



Min far var, förresten, på julfest på biblioteket och självaste "Fröken Gurka" var där. Hi, hi! Dessutom var Ola "Jag har bort femton år i Åmål, men pratar fortfarande skånska" Bengtsson där, också. Så det var väl något samkväm för hela Åmåls kulturenhet, eller vad man skall säga.

2008-12-21 @ 02:35:11
Postat av: bolla

Härliga bilder, tror poffen skulle digga värmen, här är regn o rusk, grön vinter m.a.o. har sluppit skottningen!!Nu har vi också bokat resa till egypten äntligen!! Många kramar från Antmans med odjur

2008-12-21 @ 18:50:13
Postat av: Stefan W

Vilka härliga bilder!

2008-12-21 @ 18:55:41
URL: http://stefanweei.blogg.se/
Postat av: bolla

God jul på er ha en härlig dag massor av kramar från Bengtsfors!!

2008-12-24 @ 11:25:58
Postat av: Robbis

HO HO HO

Nu har tomten och barnen lämnat oss för idag, tankar flyger och far tur är att Mia är kvar :-).

Många paket har det varit både mjuka och hårda,

Jag har av ett fått klåda :-).

Mat och dryck har det blivit i stora lass,

ingen träning och magen den är kass.

Hur skall det gå i matchen mån tro i squash?

Jo jag skall krossa lilla Aron förstås!!!



GOD JUL VI SAKNAR ER

KRAMAR MIA & ROBBAN

2008-12-24 @ 17:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0