God Jul

Vi har haft problem med internetuppkopplingen på hotellet, samt att vi varit ute på Similand island några dagar och där finns minsann inget internet, knappt mobiltäckning. Men nu är vi tillbaka!
På Similand har vi levt grymt gott, vart man än tittar ser det ut som ett  vykort från paradiset. Vi har legat och snorklat hela dagarna i det underbara kristallklara vattnet och sett flera havssköldpaddor, bläckfiskar, muränor, sjöstjärnor, unicorns och tusentals andra fiskar. En sen eftermiddag bestämde vi med ett annat par att simma ut rätt långt för att se om vi kunde se något annat i havet. Så vi simmade på rätt bra och när vi var ute på ca 20 meters djup, så kom den... Jag blev helt till mig och signalerade till mathias att titta neråt. Den gled längst med havsbotten under oss och jag var tvungen att kämpa med att sluta le (för mina cyklop tog in vatten då) men det gick nästan inte. Majestätisk och mäktig simma den bort förbi oss och försvann i djupet. Jag trodde att jag skulle höra da- dam, da-dam, da-dam i bakhuvudet men jag blev bara helt salig,  mitt första möte med en haj.

I övrigt har vi det bra, nästan oförskämt bra ;-)

Sola och bada i pina colada...  - jucka bucka


Kommentarer
Postat av: Jessica

Så jäkla underbart att jag nästan behöver lägga in mig själv på dårhuset. Ni der underbara ut och ser ut att ha det lika underbart! Underbara, underbara ni... (mitt vokabulär är inte så bra för att vara svenskalärare..men shit de fack;))Njut, njut, njut! Å flyg försiktigt hem! Puss

2008-12-25 @ 20:14:29
Postat av: Bobo

Ååååh ser så grymt gött ut! Vilka fina bilder! Är såå avundsjuk men unnar er samtidigt detta till 100%. GOD JUL!

2008-12-25 @ 20:23:09
URL: http://www.bodilbullen.blogspot.com
Postat av: Peter

Det var en rejäl sköldpadda, det där. Den skulle man ha hemma, som husdjur. Då fick man väl, knappt, rum själv. Fast det beror väl på, hur stort hus man har. Men, vad har maken gjort med tänderna? Är det alla de där sötsliskiga drinkarna, tro?

2008-12-31 @ 08:03:12
Postat av: Emma

Dom förvandlades över natten, typisk när det är bröllopsresa. Man har ju ingen större lust att kyssa någon med de där tänderna...

2009-02-18 @ 14:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0