tillbaka från de döda...

Har haft tre veckors praktik så jag har inte haft så mycket tid att sitta framför datorn. Sen har jag dessutom upptäckt facebook så jag måste in där och kika när jag väl sätter mig. Som sagt har haft praktik i Säffle på Kaptensgården där jag har pysslat om små söta snurriga damer. Jag och Rolf har flyttat omkring till dom som varit villiga att ge oss tak över huvudet och hundpassning. Tack alla! Avslutade min praktik med kalas hemma hos Tina, det var Säffle matten och det fick man absolut inte missa (enligt tina). Jag och tjejerna beslutade oss för att gå på Harrys på kvällen. Tyvärr kom vi för sent så det var fullsatt. Eftersom det första som försvinner när man dricker alkohol är omdömet (jag flyttas dessutom tillbaka till neandertalar-stadiet...), fick jag och Tina den brillanta idén (tyckte vi då) att planka in. Tina övertalade mig att hoppa över staketet först. Med en spark i baken av Tina flög jag över staketet och landade i golvet med en högljud smäll. När jag ligger där och kravlar på marken hör jag -Hej Emma. Jag tittar upp och vem står där om inte hon jag arbetat med under praktiken. Samtidigt kommer vakten och leder mig ut från stället samtidigt som han skriker högt och tydligt - Ho här försökte smite in! Tur att man inte känner så mycket folk i Säffle, och att min praktik var slut. Kan lova att jag sjukskrivit mig resten av tiden annars.
Nu är man tillbaka i skolan och jag är dessutom tillbaka med min gamla studiegrupp så det kan inte bli bättre.
I morgon ska Gurkan ha en bebis men enligt henne får man nog vänta lite till, det verkar som att lill-skiten trivs ganska bra där han är.
Lovar att skärpa mig och blogga lite oftare
Bye

Kommentarer
Postat av: Linda

Tja!!
Bra imitation av säffle dialekten. man kunde riktigt höra hur det lät. Kramiz

2007-10-04 @ 11:13:43
URL: http://linduzkarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0