lördag i solen

Idag ska vi på kalas, min söta systerdotter Smilla fyller år. Sen ska jag och Mathias kavla upp ärmarna och ta i tu med våran djungel till trädgård. I kväll kanske vi ska gå ut och ta oss någon öl, det är ett irlänskt band som spelar på Lepracon, och det kan ju alltid bli trevligt minsann.
Har kanske fått en dagmatte till Roffe. Vi satte ut en annons i tidningen och idag ringde en liten gullig tant som gärna ville träffa oss. Det bästa av allt är att hon bor på vägen till skolan så jag kan släppa av Rolf när jag går dit och hämta upp honom när jag går hem. Hon gillade dock inte att han fortfarande var valp och hon var orolig för hurvida han var rumsren eller ej. Jag sa som det var (nästan) att det någon gång händer en olycka. Förhoppningsvis blir hon super charmad när hon träffar honom så att hon inte bryr sig om någon liten bajskorv i hörnen. Idag ska vi även få träffa lilla Greta, Bolla hämtade hem henne igår från Töreboda. Ska bli spännande att få se den lilla griffonen.
Jag och Mathias har vilda disskutioner. Vi håller på att planera sovrummet som vi ska börja med nästa vecka och vi är inte alls överens. Jag har planerat hela sovrummet in i minsta lilla detalj, det värsta är att det hade Mathias oxå gjort... Tycker att jag har gett med mig (lite..) och accepterat att dörrarna och dörrlisterna inte ska vara guldfärgade (Mathias vill ha gröna dörrar och dörrlister). Så nu blir det grön dörr med guldfärgade dörrlister omkring  (tror faktiskt att det kommer bli snyggare än att ha allt i guld, men det skulle jag aldrig erkänna...)
Försöker även övertala honom att jag vill ha feta guld lister i taket... Lite guld måste man ju faktiskt få ha... det är ju sååå fint ;-)

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0