I´m the master of the universe

Så kändes det i alla fall efter tentan idag. Svarade på alla frågor, och inte bara påhittat trams som jag brukar dra till med när jag absolut inte har en aning om vad dom frågar efter (eller när jag inte ens fattar frågan...) utan jag visste verkligen svaret. Detta är första gången jag verkligen mår toppen efter en tenta. Alla andra gånger är man osäker och nervös. Som anatomi och fysiologi tentan förra hösten...Vi skrev detta hemska mastodont prov på min födelsedag, efteråt åkte jag hem och grinade och hävdade bestämt för min stackars pojkvän (som försökte trösta mig förjäves) att detta var det hemskaste födelsedagen någonsin. Några veckor senare fick vi tillbaka tentan, tjejerna jag hänger med kom alla tillbaka från tavlan de hänger upp resultaten på med ett leende på läpparna. Dom säger att det var ganska många som körde på tentan, då börjar Emma grina igen... Självklart var jag en av  dom! Jag stod där och tjöt som en stucken gris inför mina nyfunna vänner. Medans jag tjöt om att  jag var så värdelös och att jag aldrig skulle bli någon sjuksköterska säger någon att jag ändå ska gå och kolla, det är bra att veta hur långt efter man ligger inför omtentan. Jag knallar då bort för att titta på den fasansfulla resultatlistan. Spanar in mitt personnummer och läser.... Godkänd! Herregud... Jag hade till och med en del poäng över godkänt. Då blev hela situationen ännu pinsammare, jag hade grinat och sagt att jag var världens dummaste människa inför människor jag inte känner och så var jag godkänd hela tiden... Jag skäms än idag bara jag tänker på det. Dom måste ju ha trott att jag var värsta psykot. Men nu känner vi varann som tur är och dom vet att jag har en tendens att bli en Dramaqueen ibland....

Cheers!

Kommentarer
Postat av: Tomas

Dramaqueen, du?! Nooo... Vi tycker om dig som du är.

2007-11-09 @ 08:23:47
URL: http://syster4.blogg.se
Postat av: Jen

Drama drama drama....
Ha en trevlig helg min smarta tösabet

2007-11-09 @ 12:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0