äntligen helg

Fredag eftermiddag och man har en helg utan några måsten så långt ögat kan nå, framför sig. Malin bjuder på middag i kväll, vi ska dricka rödtjut och fira att vi aldrig någonsin mer ska behöva läsa i den läskiga medicinboken (om vi fixade tentan vill säga...). Det kanske inte är så smart förresten att fira i föreväg. Man ska ju inte ropa Hej innan man är över bäcken som man brukar säga ( vilket är världens skojigaste uttryck). Jag har längtat efter vin hela veckan. Det var nästan olidligt i onsdags när vi var bjudna på middag i skolan och jag var tvungen att köra (jag brukar inte ha sådana cravings men just denna vecka har jag varit så sugen). Det var dock en mycket trevlig middag för övrigt.Gamla rektorn berättade att när dom flyttade utbildningen till universitetet hade dom en filial i Torsby som skulle flyttas med. På inflyttningsdagen skulle dom överlämna blommor till Torsby för att hälsa dom välkomna. Men något hade blivit fel och på kortet till blomsterarrangemanget stod det,  "Tack för den här tiden, vila i frid". Rektorn ringde då upp blomsterhandlarn och frågade om inte ett problem hade inträffat. Blomsterhandlarn hade då svarat -"Att om det du säger stämmer har jag ett ännu större problem. För i såfall står det på blomsterarrangemanget för begravningen i Torsby - Välkommen ner till dom ny lokalerna". Oops...

Ha en trevlig helg alla!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Mäh usch...vad hemskt! Sånt får bara inte hända.. Fast lite roligt var det! =)

2007-11-18 @ 19:56:23
URL: http://www.enalldelesegen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0