tiks

Idag fyllde min systerdotter Signe 10år. Syster Mia, Per, Simon och Signe kom hem hit till oss för att fira. När vi satt runt bordet började min syster prata om mitt tiks. Jag har tydligen en förmåga att lukta på mina tummar när jag tagit i något. Ett mycket skumt tiks, jag vet! Men jag vet inte vad som händer, helt plötsligt är tummarna under näsan och jag sniffar för fullt. Däremot har jag något jag kan kontrollera och det är alla mina konstiga ritualer jag har för mig. Fast egentligen kan jag inte kontrollera dom eftersom det är något jag måste göra annars kommer något läskigt att hända.
Mathias vet om dom. Ni andra, Döm mig inte för hårt...
1. Om jag tittar på en digitalklocka och siffrorna är lika som tex 11:11 måste jag säga stop, stop, stop, stop it, stop it, stop it.... jag vet, helt skumt. Detta har jag gjort sen jag var liten...
2. Jag måste sova längst bort ifrån dörren. För ifall ett monster kommer, kommer han att käka upp den närmast och då hinner jag smita.
3. När jag är ensam hemma har jag båda telefonerna med mig i sängen. Det sista jag gör är att kolla in mobilen och sen när displayen släcks måste jag blunda. Detta är ett mysterium även för mig.
4. Måste kolla in i garderoben innan jag lägger mig.
5. Snus locket måste sitta perfekt snurrat på sin plats så att texten är hel. Jag blir helt svettig annars.
6. Detta håller jag som tur med inte på med längre, men förr var det omöjligt att sova utan detta. Jag sa - "Godnatt och sov så gott allihopa", 16 gånger i ett speciellt rytmiskt mönster. Varför? Ingen aning.

Varför är man en sån här knasboll? Ibland blir man mörkrädd även för sig själv. Men hittills har jag inte sprungit omkring naken med ett durkslag på huvudet och skrikigt - "Stråla upp mig till rymdskeppet".  Så det är nog ingen fara med mig...än. Tror faktiskt att det är min mor som gjort mig så här neurotisk med allt sitt skrock snack och mörker rädsla.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: johanna

HAHHA jag tycker det e helt underbart ja!! Puss lilla toka

2007-07-22 @ 21:27:40
Postat av: Mamma

vill bara tala om att jag inte är mörkrädd
puss

2007-07-22 @ 23:25:08
Postat av: Tomas

Grattis på namnsdagen!

2007-07-23 @ 09:16:47
URL: http://syster4.blogg.se
Postat av: Bobo

Du är underbar Emma, trots dina tokigheter! :)

2007-07-23 @ 10:16:04
URL: http://bodilbullen.blogspot.com
Postat av: Emma

Förlåt mamma. Men det var du förr, du kanske har blivit modig på äldre dar. Men du tror på spöken, andar, skrock och gamla myter. Samt att du blir religös när du full. Inte undra på att man är lite tokig om man har tagit efter dom där generna.
puss älskar dig

2007-07-23 @ 11:48:29
Postat av: Emma

Tack Tomas!

2007-07-23 @ 21:20:16
Postat av: tina

du är bara för härlig!!!!! det där med tummarna känner jag igen,ha ha ha. utan dej skulle livet vara så himmla tråkigt. älsker dej

2007-07-26 @ 22:09:12
Postat av: Emma

älsker dej me fina-tina

2007-07-27 @ 10:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0