syskon

Jag har som de flesta vet sju syskon. Alla är dock halv syskon, eftersom mina föräldrar inte stog ut med varandra tillräckligt länge för att jag skulle få några hel syskon. Men det spelar ingen roll, dom känns som helsyskon i hjärtat. Mina syskon är väldigt olika varandra i sina personligheter. Men något som vi gör mycket allihop är att skratta och då helst åt varann. Det finns inget som vi gottar oss så åt som när någon gjort bort sig, och kan då mot sin egen ovilja bjuda på ett gott skratt. Här kommer lite info om alla, så att du mer kan förstå hur galen min familj är.
Mammas ungar
Bolla, snart 40 år. Ska då ha 80-tals party som vi alla ser fram emot. Är det något vi gillar i vår familj så är det att klä ut oss. När jag fyllde 25 år kom hela högen som "The Jackson Family", ni skulle sett morsan i leopard klänning och afrokrull.
Bolla som egentligen heter Benita är trebarns mor och en tuff affärskvinna. Hon är den som man alltid vänder sig till om man har problem. Hon läxar då alltid upp en, slår en i ryggen och säger -Gaska upp dig! Hon har ganska mycket skinn på näsan och det är bra eftersom brosket sticker fram på en annans. Hon har oxå ett väldigt stort hjärta och man känner sig alltid hemma hos henne. PÅ fritiden ägnar hon sig åt att surfa på nätet och drömma om hundar, katter och annat med fyra ben samtidigt som hon skäller på sin karl.
Hella, 38. Bor i Åmål, har tre barn och jobbar med det bästa som finns, godis! En skönhet med mörka mörka ögon som tycker om party. När jag var liten var hon min stora idol. Jag tyckte inte att det fanns någon som var coolare än hon. Helena ställer alltid upp när det ska fixas och grejas, hon vet inte hur man säger nej.
Mia, 33. Workoholic Frissa med två barn. Partybruden numero uno. Med urringade ROSA toppar och plutande läppar tar hon grabbarna med storm. Det finns ingen som kan säga nej när hon viftar med ögonfransarna. Gillar glamour och att bli bortskämd av rika karlar. Favoriträtt:lammkött
Aron, 19. Lill-skiten som börjar bli stor. Ska snart flytta hem till mig och Mathias ett tag eftersom han fått jobb här i Karlstad. Aron är latmasken i vår familj och vårat ständiga mobboffer (förutom mamma). Det är inte lätt med fyra storasystrar. Aron hänger oftast med sina polare,dricker öl och spelar fotboll, en vanlig nittonåring helt enkelt.

Pappas ungar
Elin, 23. En tatuerad konstnärs själ som oftast är ute och går med sin hund och kameran i högsta hugg. Läser kulturvetenskap på universitetet. Målar otrolig vackert vilket gör mig väldigt avundsjuk eftersom jag inte ens kan rita en streckgubbe.
Emil, 21. Musiker och svetsare. Hade för några år sedan ett punkband som hette metmaskarna. Jag och pappa gick på en av deras spelningar. När konferensiern ropade in dom på scen kom dom inklappandes i regnställ och sydväst . Dom framförde låten "slå mig med en torsk" samtidigt som dom slog varandra med just en stor torsk. Efter spelningen tackade dom sin sponsor som var Birgittas fiskaffär. Jag och pappa skrattade så vi skrek. Dom framförde även en låt som hette "Cökla te säffle". Där sångaren skrek ut sin frustration över att en gång varit tvungen att cykla till säffle. En mycket klämkäck låt...
Erik, 19. Nybakad student som just nu jobbar med pappa på banverket. Hårdrocks kille med en förkärlek till yxor (gitarrmodellen alltså). Har tydligen ett bra läshuvud eftersom han hade toppbetyg nu när han gick ur. Tystlåten tänkare...

Ni ser, man har det inte lätt...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det där piggade upp min dag ordentligt! Inte konstigt att du är som du är emse- gull... Puss och kram
P.S. bara 1 månad kvar tills skolan börjar igen...

2007-07-25 @ 14:33:10
Postat av: Bobo

"Hon har ganska mycket skinn på näsan och det är bra eftersom brosket sticker fram på en annans." Hahaa hejdlöst roligt :D

2007-07-25 @ 15:09:08
URL: http://bodilbullen.blogspot.se
Postat av: Emma

Bara en månad, det känns både bra och dåligt. Ska bli mysigt att träffa alla samtidigt som att man har lite ångest eftersom dom säger att tredje terminen är tuff. Men med goa tjejer som er i klassen, Jenny och Bobo fixar man väl det ;-)

2007-07-25 @ 23:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0