nageltrång på skansen

Sommaren är inte sommar utan allsång på skansen. Det var när jag bodde tillsammans med Gurkan som jag upptäckte glädjen i sitta och skrålla med i gamla visor framför tvn. För varje tisdag satt hon, i klädd sin "I love allsång" t-shirt och med allsångshäftet i högsta hugg i soffan och trånade efter Berghagen. Och det dröjde inte länge förrän jag satt där bredvid. Vi älskade Lasse! Han var vår idol och på varje fest sjöng vi " För han tog av sig sin kavaj, sparkade av sig båda skorna. Sen så spottade han ut snusen, sa min sköna får jag lov...." Det fanns ingen låt som kunde mäta sig med Lasses mästerverk och det kan det inte göra än idag. När vi kikade på allsången på högsta volym kunde hela världen rasa, vi vägrade att slita oss från tvn. Men nu... Programmet har blivit så B sedan mesen Anders Lundin tagit över rodret. Varje vecka tvingas man lyssna till någon låt han knappat ihop på sin gitarr med dom två ackorden han kan. Förr förra veckan "sjöng" han att han inte hade några kallingar på sig (måste säga att det var lite läskigt, fick nämnligen upp bilder i huvudet på en naken Anders Lundin... riktigt scary ) Förra veckan "sjöng" han att han vill ligga med olika folk lite överallt ( det var oxå läskigt eftersom jag ännu en gång fick upp naken bilder på Anders Lundin i skallen). Denna veckan "sjöng" han om något som var pinsamt, jag tror låten handlade om han själv men jag är inte säker. Snälla Lasse kom tillbaka!

Även om jag och Jenny inte längre ser programmet i samma soffa så har vi ständig telefonkontakt genom mess och samtal, så vi ser programmet ihop ändå...
Dagens mess var inte så positiva:
J: "herregud vad dåligt, ha ha..."
E: "det blir värre och värre..."
J: "ja, det är inte klokt"
E: "vem är det som är pinsam igentligen?"
J: "någon borde berätta det för honom"
Hoppas messen blir positivare nästa vecka

Något som är bra tv är i alla fall So you think you can dance, spana in det om du missat!
peace out

Kommentarer
Postat av: Jenny

Stockholm i mitt hjärta...
Anders suger big time... Puss Puss

2007-08-03 @ 22:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0