Lördag i Säffle

Efter att ha jobbat natt drog jag hem på min urban jungle racer (världens coolaste namn). Väl hemma packade jag ner partyoutfiten och tog en snabb dusch innan jag begav mig till tågstationen. På tåget ringer Mathias bror Tommie och undrar om jag vill följa med honom på kusinträff i Dalarna, som deras släkt skulle ha på kvällen. Men jag hade ju som ni kanske vet planer och var tvungen och tacka nej. Vilket var ganska synd, Mathias har berättat att hans släkt är lite tokig (dock inte så skogstokig som min påpekade han dock) och att umgås med tokigt folk är något jag tycker om. Det kommer väl fler gånger...
Väl i Säffle blev jag hämtad av Johan (fina-tinas kille) som körde mig till hans systers hus, där Änglas kalas skulle hållas. Hennes hus är det mest sagolika jag varit inne i, bondromantik blandat med herrgårdslyx samt moderna inslag. Allting är helt perfekt med små detaljer överallt, det platsar i tidningen Sköna Hem. Hade min mamma kommit in där hade hon kedjat fast sig vid spisen och vägrat gå därifrån. Det blev ett festligt kalas med tårta och massa paket och med mycket folk från både tina och johans släkt. Jag hamnade brevid en mycket söt 19-åring som hade sökt in till läkarlinjen för hans dröm var att bli barnläkare. Vi pratade musik och det visade sig att vi älskade samma band så som korn och manson. Jag önskade nästan att jag var tio år yngre (skojar bara älskling). Emelie, Johans systerdotter hade bränt en riktig partyskiva som vi lyssnade på. Den var laddad med b.la Timbalands senaste, Rihanna, Nelly, Justin och Fergie´s big girls don´t cry (som är min favvolåt just nu, umbrella är i.o.f oxå min favvolåt och timbaland...) Jag och Tina blev helt förälskade i denna skiva som var helt enkelt den gyllene skivan. När Emelie lite senare drog till jobbet lånade vi med skivan hem till Tina (rättare sagt snodde vi den eftersom vi aldrig frågade). På kvällen var vi bjudna hem till Änglas gudfar Nobbe på fest. Uppsminkade och på höga klackar kom vi instapplandes på festen, där vi möttes av ett antal ungar på ca ett år som kravlade omkring på golvet. Förvånade tittade jag och Tina på varann, var vi rätt? Men det var vi tydligen så vi slog oss ner i soffan. Grabbarna, som var pappor till dom små satt redan där och drack whiskey och lyssnade på gubbrock. Jag och tina frågade om vi fick byta skiva, det fick vi, så vi slängde i den gyllene skivan. Äntligen lite partystämning tänkte vi men säg den lycka som varar. En av mammorna tyckte att det var för hög volym, trots att man knappt hörde att det var någon musik på för huvudtaget. Och efter ca en halv låt bytte grabbarna tillbaka till gubbrocken. Efter inte ens en timme hade vi fått nog av baktips och fotbollssnack. Så Glenn, Tinas kusin som var med oss, ringde till sina polare som var i stan och frågade om dom kunde hämta oss. Det kunde dom och efter en komplicerad vägbeskrivning var dom där. Ni skulle sett dom, herregud. Raggare från Årgäng med skinnväst och cowboyboots. Vi knödde in oss nio personer i den slitna raggarbilen och for mot centrum. Jag och tina sätte in den gylleneskivan i bilstereon, när musiken drog igång och hip hop musiken dundrade ut ur högtalarna, stirrade raggarna på oss med uppspärrade öron, som om vi satt på någon djävulsmusik och snart skulle sluka dom med hull och hår. En höll t.o.m för öronen och skrek -stäng av, jag dör! -Ok, sa jag. Men i så fall vill jag höra Eddie Meduza (i vanliga fall klarar jag inte ens av att höra hans namn, men jag tänkte ska man åka raggarbil så ska man göra det ordentligt), fruntimmer ska en ha och knulla med, har ni den? frågade jag. Det hade dom tyvärr inte men dom spelade en annan låt i stället som hette "jag är en riktig raggare", den var ganska lätt så när andra refrängen kom klämde jag också i "jag är en riktig raggare, raggare, raggare" samtidigt som jag drog ut handen genom fönstret och dunkade i plåten. Mannen som jag satt i knät på sa till mig att jag hade en riktig kärringröv. Jaha, sa jag lite förläget. Tina skrattade och förklarade för mig att det var en komplimang. Okej... konstigt fölk minsann. Kvällen fortlöpte sedan med dans på Harrys där vi träffade Jonny, en gammal polare från Strömstad. På hemvägen stannade vi till på bakfickan och köpte den obligatoriska fyllematen innan vi traskade vidare. Sammanfattning - En mycket trevlig kväll!
Nu sitter jag i soffan med en stor chips skål framför mig och ska snart inta horisontellt läge och titta på film. Har hyrt Efter bröllopet med Mads Mikkelson (ögongodis...) och Dreamgirls med Beyonce. Får passa på när Mathias inte är hemma. När vi hyr film annars blir det nämnligen bara filmer som innehåller våld, blod och sex. Någon gång har jag försökt hyrt någon drama men då sitter han bara och suckar genom hela filmen. Plus att han skrattar och retar mig om jag gråter. Saknar honom trots allt... ;-)

ciao

Kommentarer
Postat av: tina

hej du söta. sitter just nu och fixar och donar med din skiva. så den kommer nog snart med posten.puss

2007-08-04 @ 19:37:17
Postat av: Emma

min alldeles egna gyllene skiva... vilken dröm ;-)

2007-08-05 @ 21:22:51
Postat av: Anonym

hej min sota tjej jag knappar pæ en islandsk dator sæ
alla bokstaver finns inte med,det blir lite konstigt dæ.jag har precis skottat ett halvt tonn med rutten fisk olja och sot fræn pann botten, kunde ha haft det lite battre. men efter att jag last om dina helg bravader kanns det bra igen. skont att du har det sæ skoj fast jag inte ar hemma:) saknar att pussa pæ dig aven om du nog hade tagit nægra steg tillbaka just nu, jag stinker verkligen. alskar dig prinsessan..

2007-08-20 @ 17:05:37
Postat av: PRK

"Fruntimmer ska en ha och..." är en rapp-låt. Och en rapp-låt spelar man tusan inte i en raggarbil. Det var, kanske, därför de inte hade den på lager.

2008-11-26 @ 12:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0