känslig kväll

Man har ju vissa dagar när man är extra känslig, och kan då gråta för allt. Jag brukar alltid vara extra känslig när jag är bakis. Vet inte om jag super bort mina sista förnuftiga hjärnceller och måste vänta en dag på att det ska bildas nya. I kväll har jag i all fall grinat ungefär 700 gånger. Först var det när jag såg filmen Dreamgirls (jag grinar ofta när jag ser på tv, extreme home makeover vågar jag inte ens kolla på länge), det var några känsliga scener som fick mig ur balans och jag började snyfta. Har man väl börjat är det omöjligt att sluta. Den sista låten var inte ens sorglig utan bara härlig, men då grinade jag för det i stället. Sen skulle jag klippa gräset. Jag har inte klippt gräset på tre veckor. Jag och Mathias har grävt upp en del av trädgården för det ska dras villafiber till huset. Så jag bestämde att jag inte behövde klippa gräset förrän det var fixas, det är ju krångligt att klippa runt (är ju lite lat oxå). Men nu har jag väntat på villa-fiber snubbarna i snart tre veckor och dom verkar inte vilja komma i första taget. Och eftersom vår trädgård börjar likna en djungel  så var det bara att släppa fram gräsklipparen. Nu är det så att vi inte har en fin modern klippare utan en åttio-talare, ni vet en sån där man drar framför sig som har skär som åker runt. Nu visade sig att klipparen inte alls tycker om långt gräs och det genom att ständigt haka sig fast så att det inte gick att ta sig fram. Efter ca en fjärdel av klippt gräsmatta gav jag upp och stortjöt. Så där satt jag på altanen, rödmosig av svett och tårar och grinade för att gräsklipparen var trög... kvinnfolk...   Mathias ringde mig och hade hemsk hemlängtan, han berättade att jobbet var så bedrövligt och att han saknade mig så att det gjorde ont. Han sa till och med att han var nära gråten (Mathias gråter aldrig!). Helt plötsligt mådde jag så mycket bättre....       Sen såg jag filmen Efter bröllopet, herregud, jag var tvungen att  dricka ungefär tio liter vatten efter för att inte gå under i vätskebrist. Nu ska jag gå och lägga mig innan jag hittar något mer att grina för, fel låt på radion och det är kört...

Nattis

Kommentarer
Postat av: Tomas

Jag ser inte heller på Extreme home makover längre, tro det eller ej...

2007-07-30 @ 08:53:49
URL: http://syster4.blogg.se
Postat av: Bobo

*Stor kram*

2007-07-30 @ 09:59:09
URL: http://bodilbullen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0