20 år

I år har jag och gurkan varit bästa vänner i tjugo år. Det är en ganska lång tid och vi har varit med om otroligt mycket tillsammans. Nu väntar hon hennes och Erics första knodd som jag ska bli gudmor till. Detta bestämdes för otroligt många år sedan då vi heligt svor att vi skulle vara varandras först födda barns gudmor. Vi är blodsystrar jag och jenny. Det var på en biologi lektion i åttan då vi skulle kolla vad vi hade för blodgrupp. Vi tyckte att hade vi ändå stuckit varandra så blodet flöt kunde vi lika gärna passa på, så vi tryckte våra fingrarna mot varann. Vi hade sett några göra så i en film och vi tyckte att vi var grymt coola. Vi skrev även ett kontrakt;  Vi är nu blodsystrar. Vi ska alltid hjälpa varann och aldrig bli ovänner, Amen!
Jag och Jenny är egentligen olika som natt och dag. Jag tror att jag dras till sådana människor som är så långt borta från mig som möjligt. Detta är antagligen för att jag aldrig skulle stå ut om jag träffade någon som mig själv. Gud vilken jobbig stå-i-centrum människa hade jag tyckt och rynkat på näsan åt den där tjejen med kläder som säger detta-är-mitt-humör-idag.
Tillbaka till gurkan. Anledningen till att jag kallar henne gurkan är för att en gång berättade hon att hon var gurkexpert. Jag skrattade gott åt hennes skämt tills jag insåg att hon inte skrattade med mig utan var allvarlig. Hon sa att hon kunde smaka på en gurka och avgöra hurvida det var en bra gurka eller inte. -Ok, sa jag och skämdes. Men innerst inne tyckte jag att hon var en toka och det tycker jag än idag, en mycket söt toka.
Jag och gurkan har gjort så mycket bus, saker jag inte skriver här för då får mamma en hjärtattack. Fast å andra sidan skulle hon nog bara sucka. Jag har tre storasystrar så hon har varit med om det mesta.

Jucka Bergie Gurkan
jucka bergie= jag älskar
Detta språk kom jag och jenny så smart på när vi var små, så vi kunde säga vilken kille vi var kära i för dagen utan att någon annan skulle fatta. Tror nog att dom flesta fattade ändå.
"Jucka bergie Kalle, jucka greise matematik", kunde det stå på lapparna vi skickade till varann genom klassrummet. (jucka greise = jag hatar). Vi tyckte att vi var så smarta minsann.

"L.Ö.K  lök-musik", var en av våra stora hits som vi spelade in på jennys bandspelare. "Om man tar det under ögat, då gråter man". Varför vi just skrev en låt om en lök kommer jag inte ihåg, men jag minns att den var grymt bra.

Jucka Bergie Jenny. Aj löv U very very mucho! Det finns ingen som du!





Kommentarer
Postat av: Syster Mia

håller med hon är en riktigt härlig pärla... snart en pärlmamma!!

2007-07-24 @ 22:43:19
URL: http://emmatorger.blogg.se
Postat av: johanna

håller oxå med!!! vilken toppen böna
puss på er båda!!! träffar er inte så mkt som jag skulle villja men jag tänker ofta på er båda!!!

2007-07-25 @ 00:34:08
Postat av: Emma

en pärlmamma med en pärlunge... hihi

2007-07-25 @ 11:18:12
Postat av: Gurkan

Åh.. Jucka Bergie dig emma caroline torkel torger... Du e allt en riktigt pärlunge du med.. Emma & Jenny Rules...

2007-08-03 @ 22:48:50
Postat av: PRK

Så söta ni ser ut. Jag brukar se Jenny gå förbi med barnvagn, ibland, men fröken Torger var det länge sedan jag såg. Du bor väl inte kvar i stan, kan jag tro. Att du kallade Jenny för "Gurkan" visste jag inte heller. Det låter lite maskulint, nästan.

2008-08-22 @ 05:37:50
URL: http://retepnoslack.deviantart.com/gallery/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0