skön söndag

Söndag eftermiddag, lite sliten efter gårdagens kalas hos Marita. Har haft en lugn och skön helg annars. I kväll ska jag bara ligga i soffan och jäsa samt ladda upp för en tuff tenta-plugg vecka. Tre tentor ska avklaras innan man får jullov...
Jag och syster yster var ute och såg oss omkring i Värmlands skogarna i går. Vi hoppade in i Grava kyrka för en liten titt, den såg så fin och inbjudande ut bara. Kyrkor är så vackra och man får en sån känsla när man kliver in i dom, är inte direkt religös men man blir smittad på något sätt av atmosfären. Inne i kyrkan var det en tjej som satt och spelade med sin gitarr, efter att ha hört oss för fick vi reda på att hon heter Jessica Blomqvist. Hon var verkligen helt fantastisk. Det var så att man fick rysningar över hela kroppen. Hon kändes som en blandning av Sophie Zelmani och Anna Ternheim, vilkas röster jag älskar.  Enligt kyrkovaktmästaren är hon en sing-songwriter och ligger just nu på Värmlandslistan. Så nu har jag gogglat hennes namn som en galning, måste få tag i något hon spelat in. Men det var lättare sagt än gjort...  Är det någon som vet något om denna tjej, hör av er.
Nu har Mattis åkt igen efter en liten snabb sväng hemma. Det är så skönt när han kommer hem, även fast det bara är en blixtvisit. Man får fylla på sina Mattis-depåer, så att man överlever ett tag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0