Besmyckad

Okej det var typ en evighet sen jag kikade in och skrev en liten rad. Har haft sjukt mycket att göra helt enkelt. Men nu har jag jullov så nu ska jag väl hinna med att uppdatera emellanåt. Julen är förbi, med gott och ont. Gott i magen, ont i magen pga gott... Detta var dock en väldigt speciell julafton för mig och Mathias. Vi firade jul här hemma i huset och hade bjudit in släkten. Totalt var vi 21personer, vilket var en lagom mängd människor för att få en riktigt fröjdefull jul. Nu till det väldigt speciella... Under julmiddagen plingar min Mathias i glaset och reser sig upp. Han har jag fått pli på tänkte jag, och trodde då att han skulle hålla ett lite tal för att tacka gästerna för att de ville komma. Något jag brukar få göra annars eftersom Mathias inte direkt älskar att ställa sig upp inför andra och prata. Så där satt jag lugn som en filbunke och skulle lyssna till min killes välkomsttal, men det var inte det han sa... I stället säger han att det finns någon här inne som är väldigt speciell och som betyder så mycket för honom. Samtidigt som han säger detta vänder han sig mot mig. Då tänker jag "Shit, nu händer det" och blir alldelles svettig och darrig... Min syster och mamma börjar böla och jag hör knappt vad Mathias säger längre.Det är som att jag har bomull i öronen, jag blir som satt i trans och jag känner att tårarna börjar rinna även på mig. Nu sitter i allafall Mathias på knä framför mig och han har tagit fram den vackraste ring jag någonsin har sett. Han ber mig att bära den för alltid. Jag lyckas hacka fram ett JA, vi kysser varandra och alla applåderar. Det var som en film, Mathias känner mig, han vet att det är det jag går och drömmer om... Är en riktig sucker när det gäller romance på äkta Hollywood-manér. Sitter alltid och grinar och önskar att det är jag när det är så smörigt och sött i filmer att man nästan mår lite illa. Och denna gången blev det jag!
Så nu är jag en fästmö, en väldigt lycklig fästmö

Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis grattis gummman. å vad glad jag blir. snyft. som en saga. kramizar/ Linda

2007-12-26 @ 23:10:56
Postat av: Emma

Tack snyft snyft

2007-12-27 @ 10:47:43
Postat av: Boobsen

ÅÅÅÅÅHH grattis grattis grattis nu sitter jag i skolan och bölar också :D SÅ HIMLA GLAD FÖR DIN SKULL!

2007-12-28 @ 09:30:36
URL: http://bodilbullen.blogspot.com
Postat av: Jenny

Det var nog första gången som du har fått mig att gråta. Stort grattis gumman!!!!

2008-01-01 @ 15:01:54
Postat av: Älvsyster

Å gud vad kul! Stort varmt grattis tjejen o lycka till som brud och vidare fru!

Hoppas du lägger in någon bild på gräddbakelsen här eller på FB kanske så man får se. När ska bröllopet stånda?

Lotten

2008-01-03 @ 17:19:49
Postat av: Emma

30 augusti

tack för lyckönskningarna

2008-01-03 @ 18:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0